Výstup na Vysokú (2547 m)

Vraj najkrajší tatranský vrchol. Zastávka Popradské pleso – Vysoká 4 až 5 hodín. Chata pri Popradskom plese smerom na Ostrvu. Tam budeme začínať. Pri obchádzaní Popradského plesa prejdeme potôčiky, mostík a v hustej kosodrevine asi 20 m za mostíkom je drevené zábradlie a zákazová tabuľa. Tam začína náš chodník do doliny Zlomísk. Po chodníku až na prah Zlomiskovej doliny, tzv. Zlomisková roveň. V mieste, kde sa spájajú vody z Ľadového plesa (vidíme ju oproti nášho pochodu) a vody padajúce z ľavého prahu, odbočíme vľavo popri padajúcej vode. Strmo hore až na prah, dolinou po veľkých balvanoch pod posledný prah, ktorým prejdeme v pravom kúte. Suťoviskom až na vrchol a sme v Dračom sedle. Zo Sedla ľavým traverzom do centrálneho žľabu Vysokej. Žľab prejdeme z pravej strany na ľavú a vystupujeme stále vľavo od žľabu po pevnej skale až na výraznú Policu Vysokej. Po Polici vodorovne na okraj Žľabu Vysokej, kde je dobré miesto na naviazanie sa.

Z Police rovno hrebeňom, ktorý padá zo SZ vrcholu Vysokej tak, že žľab máme stále po pravej ruke. Celý hrebeň je II. stupňa, až v závere je to III. No dá sa to obísť tak, že sa spustíme z hrebeňa na dno záverečného kotla žľabu a po umelých fixoch na SZ vrchol ku krížu. Zostupujeme cestou výstupu. Niekoho odradí výstup po ľavom hrebeni a zláka ho centrálny žľab. Považuje to za ľahšiu cestu. No pozor! Zdanie klame. Výstup žľabom je nebezpečný. Túto cestu použijeme len vtedy, ak by bol žľab dobre vysnežený, alebo úplne suchý.

Aktuálne nie sú žiadne komentáre.