Výstup na Bradavicu (2476 m)

Pri výstupe Velickou próbou na Gerlach každého zaujme členitá rázsocha vybiehajúca z Východnej Vysokej na juh. Je to rázsocha Bradavice s Granátovými vežami.

Ideme turistickou značenou cestou smer Poľský hrebeň, už máme za sebou stúpanie popod Večný dážď na Dolnú Kvetnicu a začína tiahla rovinka popri Kvetnicovom pliesku. Až začne chodník opäť stúpať doľava popod Guľatý kopec, odbočíme vpravo po trávnatom chodníku smerom ku centrálnemu žľabu, ktorý padá priamo z pod Bradavice. Prudko začneme stúpať po trávnato-skalnom teréne stále vpravo od žľabu. Asi po 100 m vnikneme do žľabu a vystúpime ním až do kotla (I.-II.). Tu sa naviažeme. Cez kotol prechádza Granátová lávka zľava doprava, pred nami je západná stena Bradavice a úplne vpravo Opálová veža. Postupujeme šikmo hore doprava po pevnej skale do Štrbiny pod Opálovou vežou. Zo Štrbiny po lávke vľavo, až pod stienku Rohatej veže. Stienkou hore (II.-III.) a potom zostup do Kvetnicového sedla. Zo Sedla suťoviskom až do Sedla Bradavíc a potom vľavo po pevnej skale s dobrými chytmi na JZ vrchol (II.). Dostupné sú všetky štyri vrcholy. Zostup kopíruje výstupovú cestu. Sliezsky dom – Bradavica 2,5 hodiny.

1 komentár k článku “Výstup na Bradavicu (2476 m)”

1. Raven píše:

chcem ísť na ňu budúci týždeň ak má niekto záujem pridať sa daj vedieť