Malý Kežmarský štít Nemeckým rebríkom

Raz som sedel s Gustom Machatom, nestorom vysokohorskej turistiky,  pod Jastrabou vežou a on sa rozhovoril, že inštruktori VhT by mali ovládať najkrajšie možné výstupy vo Vysokých Tatrách pre vysokohorských turistov. Zároveň ukázal na Nemecký rebrík a cestu až na Malý Kežmarský štít. Táto cesta ma veľmi zaujala a rozhodol som ju pri najbližšej príležitosti overiť.

Zraz VhT v roku 2012 mi dal príležitosť. Na Chate pri Zelenom plese sme zahasili smäd dobrým tmavým pivom a vyrazili Tatranskou magistrálou smerom na Veľkú Svišťovku. Asi 50 m za Čiernym plesom treba z chodníka odbočiť vpravo, kolmo hore suchých korytom, kde sa valí voda iba pri silných dažďoch. Korytom sa dostaneme pod žľab, v ktorom ústí Nemecký rebrík. Tento začiatok Nemeckého rebríka je zaistený reťazami, no často sa tu nachádzajú ostatky starého snehu (aj v našom prípade), preto je dobre mať po ruke čakan. Celý Nemecký rebrík je vlastne široká sutinová lávka, ktorá pod strmým uhlom pretína celú severnú stenu Malého Kežmarského štítu. Prechod touto lávkou je fyzicky dosť náročný, no pocit, že sa nachádzam v strede najvyššej tatranskej steny má niečo v sebe. Hlavne tá divoká krása a pomyslenie, že prechádzam miestom vyhradeným pre špičkových horolezcov, pôsobí pre nás uspokojivo. Celá lávka je vlastne chodecký terén a končí v Ušatom sedle. Z tohto sedla musíme ešte pokračovať asi 30 m do ďalšieho výrazného sedielka, kde začína vychodený chodník prudko klesať na Medené lávky. V sedielku sme sa naviazali na lano. Vľavo od sedielka začína rebro, ktoré by nás malo priviesť na vrchol Malého Kežmarského štítu. Celým rebrom je pevná skala maximálne II. – III. stupňa, no dobre je držať sa stále piliera. Po dosiahnutí vrcholu Malého Kežmarského štítu môžeme ešte si odskočiť aj na Veľký Kežmarský štít, odkiaľ sú krajšie výhľady. Zostup je najjednoduchší smerom na Huncovské sedlo a a zo sedla vpravo dole sutinovým žľabom smerom do Skalnatej kotliny a na Skalnaté pleso.

Milan Hlavatý   XI/2012

Aktuálne nie sú žiadne komentáre.